Svensk English

AAF Europe ostaa Dinair Groupin

AAF Europen ja Dinairin yhdistyminen on tärkeä askel AAFn strategiassa olla globaalien ilmansuodatusmarkkinoiden ykkönen.

– Tämä yritysosto on osa strategiaamme tulla selkeäksi markkinajohtajaksi maailmanlaajuisesti ja kaikilla niillä alueilla joilla toimimme. Tämä on selkeä esimerkki emoyhtiömme Daikinin pitkän ajan sitoutumisesta sekä AAF-konserniin että ilmansuodatusbisnekseen. Yhteistyössä Dinairin kanssa tarjoamme pohjoismaisille asiakkaille enemmän vaihtoehtoja sekä kehityksen kärjessä olevia tuotteita ja palveluita, kertoo Philip Whitaker, CEO, AAF International.

– Pohjoismaiset markkinat on merkittävä ja tärkeä osa koko Euroopan markkinoita. On tärkeää, että me globaalina markkinajohtajana olemme vahvoja kaikilla tärkeillä markkina-alueillamme. Tämä yritysosto kertoo AAFn uudesta sitoutumisesta ja tavoitteellisuudesta Pohjoismaiden alueella, sanoo Dr. Stefan Berbner, COO, AAFn Euroopan toimintojen pääjohtaja. AAF ja Dinair kehittävät yhteistyössä Pohjolan markkinoita innovatiivisilla ja korkealaatuisilla suodattimilla asiakkaille jotka
arvostavat puhdasta ilmaa.

– Dinairin ja AAFn yhdistyminen antaa meille paremmat mahdollisuudet palvella asiakkaita Pohjoismaissa. Dinairin vankka asema vahvistuu entisestään, kun AAFn laaja tuotevalikoima tulee asiakkaiden käyttöön. Nyt pystymme tarjoamaan kaikki tuotteet laadukkaan sisäilman aikaansaamiseksi. Vahvempi Dinair, alan laajimmalla tuotevalikoimalla, kykenee tarjoamaan enemmän vaihtoehtoja sekä nykyisille että tuleville asiakkailleen Pohjoismaissa, kertoo Niels-Erik Kongste, VP Sales and Marketing, AAF Europe. Hän on myös Dinair Groupin uusi toimitusjohtaja.

– On hienoa, että juuri AAF International osti Dinairin. Hienoa on myös se, että yhtiö säilyttää koko Pohjoismaiden johtoryhmän ennallaan. Ainoa muuttuva asia on, etten jatka toimitusjohtajana. Sen sijaan toimin Senior Advisor –nimikkeellä yhtiön neuvonantajana. Dinairin on ostanut globaali markkinajohtaja ja meillä on edessämme mielenkiintoinen yhteinen taival, jota haluan tukea ja edesauttaa, sanoo Fredrik Särnehed.

Osana Dinair Groupia, Suomessa toimiva Dinair Clean Air Oy kuuluu myös yrityskauppaan. Dinair Clean Air:n toimitusjohtaja Kirsi Nyberg jatkaa nykyisessä tehtävässään.

Lisätietoja:

Niels-Erik Kongste, VP Sales & Marketing AAF Europe
niels-erik.kongste@aafeurope.com, +45 29 83 23 23

Fredrik Särnehed, Senior Advisor, Dinair
fredrik.sarnehed@dinair.se, +46 70 891 75 90

Jerker Adeberg, Chairman, Dinair AB
adeberg@telia.com, +46 70 870 0046

Dinair on Pohjoismaiden suurimpia ilmansuodattimien valmistajia. Yhtiöllä on yli 350 työntekijää sekä omat tuotantolaitokset ja tuotekehitys. Pääkonttori sijaitsee Vadstenassa, Ruotsissa. Myyntikonttorit sijaitsevat Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössa, Oslossa, Vantaalla ja Riikassa.

AAF International on maailmanlaajuinen markkinajohtaja ilmansuodatinalalla. AAFn omistaa japanilainen Daikin, joka on maailman johtava ilmalämpöpumppujen ja ilmanvaihtolaitteiden valmistaja.

AAF Dinair Press release English
AAF Dinair Press release Svensk